amazing cinematic experience: Jane Eyre

Vzpomínám si, když jsem Janu Eyrovou viděla poprvé. Bylo to zpracování z roku 1996 a zanechalo to ve mě takový dojem, že jsem ještě týden po jeho zhlédnutí na něj musela myslet. To ve mě k tomuto příběhu vytvořilo zvláštní pouto. Knihou jsem tolik okouzlena nebyla, i když kdo ví, jak bych se na ni díval dnes. Když jsem slyšela o tom, že se bude natáčet nové zpracování, byla jsem nadšená a má očekávání byla obrovská. To bývá velká chyba, protože velká očekávání přináší také velká zklamání.

K mému obrovskému překvapení byla má očekávání plně uspokojena. Ba co víc, nikdy jsem neviděla tak romantické zpracování, jako je toto. Bylo až s podivem, jak filmaři dokázali udělat z krásné Mii Wasikowské nehezkou guvernantku, ale to bylo pochopitelné, protože Jana podle předlohy hezká není.  Michael Fassbender mě v roli Edwarda Rochestera přímo nadchl. Jeho vzeření, zvláštní hluboký hlas a celkové pojetí dává panu Rochesterovi nový mužnější rozměr ve chvíli, kdy si říkáte, že už mužnější snad být ani nemůže.
Když jsem se na film dívala měla jsem uvnitř tak zvláštní pocit, který mne celou rezechvíval, že mě to až zarazilo, ale musím podotknout, že to byl pocit vskutku příjemný. Když sledujete romantické scény Jany a Edwarda, příjde vám, že to pouto, tu přitažlivost i to jiskření vidíte!
Musím říci, že mne již dlouho žádný film takto nenadchl...


3 Komentáře uživatelů

  1. Adel says:

    Pretty blog, i'm following you!
    Follow me too :)

    http://thefashionbook1.blogspot.com/

  2. Yulia says:

    I didn't like that movie. They cut out many parts from the book!

  3. Marion says:

    Úžasný film !

Zanechte vzkaz